From Beast to "Beauty"

Så här går min sminkning till, denna gången testade jag med ljust och grått!

1. Ljus ögonskugga som jag sätter runt hela ögongloben eller va de heter. Sedan lite matt grå ögonskugga vid kanten precis vid ögonlocksvecket. (Precis vid vecket kan man verkligen sota till det ordentligt, det är de som ger djupet)

2. Eyeliner över, tunnt vid ögonvrån sedan lagom tjockt längst med ögonfransarna tills man gör en liten svans vid ögonkanten så att de ser ut som en ögonfrans som är väldigt snyggt böjd. Det ger lite kattögonkänsla (syns bättre när man sätter på mascaran). Använd en kajal och markera halv nedre fransraden.

3. Okej, det är hur ögonen än så länge ser ut. Nu kan man applicera mascara (jag har inte gjort de förrens på sista bilden för jag hann inte hemma, haha)

4. Rougen, jag har isadora brunpuder som jag lägger precis under kindbenet så att ansiktet ser smalare ut, se till att inte hamna över för de ger motsatt effekt.

Resultatet:




Tips 1, Läppar: För att få större och plutigare läppar använd en vit penna (sminkpenna) och markera runt läpparnas konturrer. Se till så att de inte är en tydlig vit linje runt läpparna, se till att smeta ut det med fingret ordentligt. Sedan lägger du bara på läppglans som vanligt, du kommer se skillnad :)

Tips 2, Håret:  För att det ska se ut som att man har mer volym i håret så ska man tuppera håret som är UNDER det översta som bara ligger. På detta sätt ser det inte stökigt ruffsigt ut på utsidan, men under ser det inte så trevligt ut, haha. Se till att inte ta mycket hår som ska ligga över, spraya och ruffsa till riktigt ordentligt under så att de ska kunna hålla upp håret som sedan kommer läggas över.

Tips 3, Håret (igen): För att håret inte ska slitas lika mycket och växa bättre, skölj håret med kallt vatten innan du går ur duschen. Det gör att hårstråna sluter sig till skillnad mot om man avslutar med varmt vatten då öppnar de sig. Se till att använda balsam om du inte ha mkt tid till att vänta på hårinpackning. Låt håret helst självtorka, men om du fönar se till att avsluta med att föna med kalluft (om det går med eran fön).


Take care!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu