In Sthlm :)

Igår var jag och familjen i Norrköping på Kolmården och kollade på en massa djur. Delfinerna var så otroligt underbara (lägger in bilder och filmer när jag kommer hem)! Vi hade as fint väder och vi bråkade inte så mycket med varandra faktiskt, haha. Men vi bråkade med "den blonda safari bruden"!  Jag och min brorsa kom fram till några saker man måste vara för att bli anställd i Kolmården.........

(Jeopardy musik)
Tanya och Chriz anställningstips!

Nr 1; Du måste vara slö

Nr 2; Du måste vara dålig på matte

Nr 3; Du måste vara oeffektiv

Nr 4;
Du måste kunna låta som att du har rätt, när du egentligen har HELT fel

Nr 5; Du måste se ut som en nöjd nörd

Nr 6; Du måste vara BLONDIN (eller Markoolio.....) helst, de har lättast för att få jobba med delfinerna!

Nr 7;
Du måste vara bra på sälja korv och glass

Nr 8; Du måste kunna se cool ut när du kastar in mat till djuren

Nr 9; Du måste låtsas kunna mycket om djuren, när du i självaverket har en "facit" i handen

Nr 10; Du måste tåla bajs lukt

Nr 11; Du måste stå ut med ungar som frågar "finns det riktiga dinosaurier i parken?! (samtidigt som de snorar ner hela dig med en massa kladd)"

Nr 12; Du måste kunna hålla lugnet när barnen balanserar på muren in till tigrarna

Nr 13; Du måste kunna stå ut med dåligt uppfostrade skrikande ungar som slår sina föräldrar OCH DIG!

Nr 14; VIKTIGT! Du måste kunna stå ut med fullvuxna chilenare som lipar över att de vill ha en stor "slush ice"!

Nr 15; Du måste verkligen ta de här tipsen på allvar!

Nu tillbaks till vad jag berättade om, ehm, jo,  vi bråkade med saffari bruden för hon eller snarare dem var så jävla tröga och systemet var så trögt ALLT VAR TRÖGT!  I alla fall så fick vi aldrig åka med på safari turen trots att vi betalat för att kunna åka, men skitsamma. Vi stack och kollade på delfin showen (med blondinerna och Markolioo). Showen var så himla fin, jag och min brorsa satt längst fram. Delfinerna var så nära så man ville bara hoppa in, haha, fast de gjorde vi inte, de hade varit pinsamt! Vi stannade i alla fall i Norrköping och åka idag vidare till Sthlm. Nu sitter jag här hos mamma kompis och skriver på hennes dator i Sthlm.

Dagens händelse: 
Vi var i stan idag och shoppade lite utan pengar. Hahahahah, vi stack och käkade på en "Tjabba thai" resturang (den hetter något sånt). Vi beställde maten och allt var lugnt, käket kostade typ 140kr var. Maten kom in och vi börjar äta, alltså minnen på alla, jag lovar...... PRICELESS! Hahahaha, FY FAN VA STARK MAT!  Mamma höll på och dö, min tunga höll på och brännas upp, Christians ögon började fyllas med tårar och pappa började svettas,  ALLA var helt röda!  FY FAN VA STARKT! Vi skojar inte alltså, vi hade värsta showen inne i resturangen, hahaha. Vi började smaka på varandras för att jämföra och varje gång så höll vi på att dö! Sen hällde Chrisitan i vatten i sin så vi gjorde likadant. Sen hällde vi även i ölen i våran mat, hahaha, för att se om de hjälpte lite mot de starka. De hjälpa lite faktiskt, men inte jätte mycket. I alla fall, efter ha TVINGAT i oss mer än halva rätten så gav vi upp och köpta glass för att svalka av munnen lite som höll på att brännas upp. Sedan får vi notan .... 800 kr typ PLUS DRICKS!,   WTF! .... Hahahha, vi grät, svettades och nästan exploderade och för det skulle vi betala 800kr, hahaha.... Min familj är rena freak showen seriöst....  men vi har kul i alla fall! ^^


Nej nu ska jag dra och kolla på film med brorsan. Ska upp tidigt imorgon, ska till stan igen :)
Peace.

(Bilder kommer sen när jag kommer hem som sagt^^)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu