Hola amigos!

Sorry för den kassa uppdateringen men man har fan aldrig "ensam" tid här i huset, haha. Små kusiner överallt och alltid vill dem ha med mig någonstans och dom vuxna vill mig alltid något så jag dras hit och dit varje dag. Nu tog jag mig lite tid och satte mig ute på gården under vindruvorna, känner hur solen tränger igenom och värmer mina fräcknade kinder, haha. Min svenska har blivit lite svajig på grund av all spanska, så ber om ursäkt om jag skriver påhittade ord eller grammatiken inte är perfekt.

Ja, vad har jag hittat på... i söndags var jag och hälsade på min gammelmormor Carmen som är som är 93 år men kan verkligen inte sitta still! Hon lagar mat heeela tiden, haha. Man satt seriöst bara där och väntade på nästa måltid. Vi åt och åt och åt.. På sex timmar så hade vi ätit typ tre ggr och ett mellanmål, haha.. Hon är så söt min gammelmormor, hon är typ döv och har inga tänder.. Fick även en massa smycken och smink OCH blev uppskriven i hennes testament, cash mööney floow, haha..

I måndags så förvandlade jag och mamma ett skitit rum till ett fint vardagsrum/matsal.. Jag jobbade på taket och mamma jobbade med väggarna.. Fattas bara att lägga golv sen är de ett fräsht vardagsrum :) Imorgon ska vi sätta igång med köket som ligger intill matsalen/vardagsrummet. Vi kanske tar toaletten innan för den ser förjävlig ut! Jag vill se mormors min när hon kommer hem från Sverige och ser att hennes hem har börjat resa sig igen efter alla naturkatastroferna..

Idag har vi varit och shoppat grönsaker och frukt på en marknad som var fullproppat med folk.. Vi ska nog bara ta de lugnt idag för igår blev de lite för mkt av de goda, haha. Vi hade en "Chayanne night" (han är en sångare från Puerto rico) så vi hade en massa snacks och för mycket å dricka, hahah.. Mina mostrar var alla fulla och jag tror aldrig jag hört några skratta så mycket som vi gjorde, herregud, kan knappt prata idag..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu