Where was I?

Tänkte berätta lite mer exakt vart jag är. Många har hört talas om landet Chile men vet inte riktigt vart de ligger (många tror fortfarande att jag är från Spanien, HA). Ni som tror de är inte ensamma om de. Idag fick jag ett sms av comviq där de stod "Välkommen till Spanien", hahaha..  

I alla fall, nedanför har vi en världskarta där jag ritat hur jag flög när vi tog oss ner. Vi åkte från Göteborg till Frankfurt (Tyskland), sedan Frankfurt till Sao Pablo (Brazil) och sedan sist men inte minst Sao Pablo till Chile. Resan tog ungefär 26 timmar. Chile ligger alltså nere i Sydamerika precis vid kusten mot Stilla havet, aa ni ser kanske hur jag ringat in landet och även vart jag är just nu, Santiago, huvudstaden.


Santiago fick jag reda på idag har 54 kommuner. Det bor 6 miljoner i huvudstaden bara. That's a lot of people! Haha.. Jag bor i kommunen som heter "San Miguel". Ni kanske hörde nyheten om fängelset som började brinna i Chile (?).. yes, det var i San Miguel bakom min morbrors hus.. Vill ni veta en pinsam sak.. Pappa ringde från Sverige och berättade vad som hade hänt för oss.. För oss, som bor i fucking kommunen, vi hade inte en aning.. Haha vadå borta (;

Nu måste jag sova, vi ligger efter med fyra timmar så klockan är inte 6.45 här utan 2.45 och imorgon ska jag upp tidigt och arbeta med huset igen. Hörs imorgon (senare idag)!
Puss och god natt (;

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu