Fuerza Chile <3 (långt inlägg)



Igår, en jordbävning med magnituden 8,8 på richterskalan inträffade i mellersta Chile (tror ingen missade de). Fyfan va hjälplös man är här ifrån, allt man kan göra är att se hur folket flyr i panik. I stort sätt har jag hela min släkt där nere och vi hade svårt att få tag på dom men fick tillslut kontakt med de flesta och dom var okej, bara väldigt rädda och chockade. Sist det var en sådan stark jordbävning var 1960, då det var 9,5 på richterskalan. För er som inte fattar, utan det kanske bara är siffror. På Haiti så var jordbävningen 7.3, yes, det beräknas att den som slog till i Chile är 500 - 1000 ggr starkare. Som tur var så ska Chiles byggnader och liknande vara byggda för att tåla jordbävningar men antalet omkomna fortsätter ändå att öka.



Styrka till er som är där nere men även till er som är här i Sverige och har släktingar nere i Chile som kanske inte klarat sig lika bra som min släkt. FUERZA! <3

När jag var hemma så satt vi och kollade på de chilenska nyheterna där de visade olika områden i Chile om hur det såg ut efter jordbävningen. Sjukt! Såg ut som att visa bilder var tagna från en hollywood film. Man kan inte tro det är sant. Jag ser hur min mamma kollar på nyheterna och hur det växer ett hål i henne. Där sitter hon på en soffa här i Sverige utan att kunna göra någonting alls för att beskydda sin familj. Trots att hon vet att dom mår bra så vill hon ändå vara där och det förstår jag med men hon kan inte. Vet inte hur jag ska göra för att skapa ett litet lugn.. GUD, snälla, keep them safe...

Espero que pronto llegar a estar allí con ustedes, los quiero mucho y siempre pienso en ustedes! <3


Kommentarer
Postat av: Anonym

älskade älskade tanja, tänker på er <3

2010-03-01 @ 21:09:29
URL: http://nathaliejannica.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu