Reality kicks in . (varning för långt och allvarligt inlägg)

Det är snart slut, men samtidigt början på våra independent lifes. Folk kommer flytta ifrån varandra och skaffa sig helt nya liv men samtidigt är det så att livet går vidare och man måste finna sig själv och testa lite här och var för att sedan när man är ett gammalt russin have no regrets.

Ta dig tid där du befinner dig just nu i livet och bara, ta ett djupt andetag, fundera på vad som sker runt omkring dig, vilka du har runt omkring dig och fråga dig själv om du verkligen uppfattar det som händer? Snart är studenten nära i alla fall för min del. Balen var förra veckan och teaterprojektet känns som att det var förra året när det i själva verket var ca en månad sen. Har jag verkligen njutit så mycket som jag kan av alla stunder som jag upplever varje dag? ...

Jag känner att jag har slösat bort två år i gymnasiet. Jag var så rädd för att komma någon nära, att öppna mig för mycket och bli sårad. Sedan sista året så bevisade mina kära klasskamrater att jag kan lita på dem, de kommer inte hugga mig i ryggen eller låta mig stå ensam. Sista året i gymnasiet nu inser jag hur mycket ni betyder för mig! När jag väl öppnat upp mig och kommit nära någon så gör jag allt för den. Har du en gång ställt upp för mig eller varit vid min sida när jag har behövt dig så kommer jag alltid att vara vid din sida no matter what. Det bildas en knut i halsen och mina ögon fylls med tårar bara tanken av allt som kommer...

Nu sitter jag här med våta kinder. I mig har jag en känsla av ångest och kärlek. Som sagt så åker jag till Chile till hösten och vet inte om jag kommer tillbaka till Sverige och då blir det lätt att man tappar kontakten. De dagar som är kvar av skolan ska jag verkligen vara glad att jag har er i mitt liv och både ni som går i min klass och alla ni som är en del av mitt liv.

Herregud vilket inlägg! Man märker att man har blivit våldtagen av verkligenheten. Detta kanske låter som ett "depp" inlägg men det är det faktiskt inte. Det är mer än "reality check" av vad som händer just nu i mitt liv i alla fall. Nu ska jag ta och lägga mig på soffan och stirra upp i taket med min spotify lista "Underbart.vacker.musik"  på lågt i bakgrunden samtidigt som jag tänker på allt som sker just nu och förhoppningsvis somna in och drömma om den underbara studenten som närmar sig.

God natt!
Ta hand om er <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu