Förbannad på vården. Hur svårt kan det vara?

Jag fick hemskickad en lapp förra veckan att jag skulle ta blodprov denna vecka, visst no problem. Jag gick till vårdcentralen i tisdags, tidigt satt jag där och väntade i ca en timma innan de hämtade in mig. När jag väl kommer inte så säger de: "Vet du vad, jag har aldrig hört talas om vissa av dessa prover jag tror inte vi kan ta dem här. Åk till Jönköping och ta dem". Va fan! Aja, skitsamma man kan inte förvänta sig så mycket av vårdcentralen. I alla fall jag ringde istället till Värnamo eftersom de var dem som skickade efter proverna av en läkare jag aldrig träffat. De sa i alla fall att jag skulle åka dit och ta dem för de var inga svåra prover. Fine.

Jag åkte till värnamo sjukhus och var där kl 8 igår (onsdag). Jag satt och väntade, gick rätt snabbt att komma in. När jag väl kom in så kunde de inte sticka mig för jag är för svårstucken, de var ca 13 tuber de skulle fylla och jag har lätt för att svimma för mitt blodtryck sjunker jämt när jag tar blodprov så jag svimmade, haha. I vilket fall som helst jag blev medveten igen och gick hem. Sedan ringer dem och säger "Hej, de blev en miss på ett blodstatusprov. Skulle du kunna komma tillbaka och ta ett nyt prov?... eller ta de på vårdcentralen imorgon?".... Va faaan, aja... Jag valde självklart att gå till vårdcentralen för orkade inte gå hela vägen tillbaka till sjukhuset och svimma igen..

I alla fall idag då, jag går hemifrån så jag är vid vårdcentralen kl 8. Sitter där ett bra tag tills klockan bli 8.50, då får jag komma in. Sätter mig på stolen och de frågar efter mitt persnr, no problem. Sedan "men de har inte skickat va de är för prover du ska ta?" Jag sa att de nämnde något om blodstatus och de sa jo vi kan se att de är de som inte är taget men vi kan inte ta de i alla fall. Så de började "ringa" för att få tag på medicinmottagningen men fick "inget svar". De jag fick höra var "men gå hem och försök ring själv och kom tillbaka en annan dag"...................

ARE YOU FUCKING SERIOUS! SKA DE BEHÖVA TA EN VECKA FÖR ATT TA ETT JÄVLA BLODPROV?!

Blev mer irriterad när jag kom hem. Tog telefonen ringde till mottagningen, kom fram direkt "Hej mitt namn är Tanja... blablabla".. tog inte ens 2 minuter att fixa de..

Jag har jäääävligt mycket tålamod men fan va sur jag blev idag. Visst det är inte personalens fel direkt men man blir så förbannad... Imorgon blir de inte gjort så skiter jag i de! -.-


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu